Canon PIXMA MX870

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MX870 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

arme_jongen 24-05-2015
Geschreven voor: Canon PIXMA MX870

Helaas, na twee jaar de fatale error B200. Altijd aangestaan en weinig intensief gebruikt. Jammer, ga ander merk proberen.

rjw brouwer 17-01-2015
Geschreven voor: Canon PIXMA MX870

Na een van de eerste te zijn geweest die deze printer in 2010 heeft aangeschaft, leek het mij goed te melden dat na 5 jaar redelijk intensief gebruik mijn MX870 nog immer prima presteert. Ik heb de printer ALTIJD aan laten staan, juist om de hieronder gemelde problemen met de printerkop te voorkomen. Of het probleem dat in de review hieronder genoemd is, daar (mede) aan te wijten is blijft natuurlijk gissen. Inmiddels gebruik ik sinds jaar en dag niet meer de originele patronen, maar die van Sneltoner. Dit houdt de kosten nog verder in de hand. Inmiddels heet dit model MX725. Ik zou het wel weten als deze de geest geeft en ik een nieuwe nodig heb.

Ariella 15-01-2015
Geschreven voor: Canon PIXMA MX870

Aanvulling op eerdere review van Ariella. Deze week problemen met met printerkop. Diverse malen reinigen diepte reiniging en niets helpt.
Vervolgens de printerkop er uit gehaald en deze een nacht in lauw water laten staan. Daarna voorzichtig en niet te warm drogen.
Het verbeterde wel wat maar niet geheel.
Gelukkig had ik nog een 2e eenvoudige oude printer van ca. € 50,-- en die heeft de zelfde printkop.
Deze printerkop gebruik ik nu en voor ca.$ 30,-- bij ....... een nieuwe printkop besteld. Ik zag op Internet een rfurbished voor meer dan 60 euro en een orginele neiuwe voor ca. 130,-- euro. Maar voor 130 euro heb je ook een goede nieuwe printer.

Ariella 05-05-2015

Aanvulling op mijn eerdere review.
De printerkop werkt nog steeds goed. De bestelde nieuw in China via Ali.... heb ik in reserve. Mijn oude heb ik in de goedkopere Canon gestopt en print nu ook weer goed. Ik heb deze printer nu al heel wat jaren en inmiddels koop ik ook mijn inkt zelf in China bij Ali... 5 cartridges voor $ 5,00. Doen het prima. 2 x zo goedkoop als de goedkoopste in NL aangeboden. De buitenkant ziet er het zelfde uit. Dus ik denk dat de NL-bedrijven die ook uit Verwegistan halen.
Print zowel op papier als op fotopapier nog steeds goed en ook de ADF en gewone scan nog steeds top.De beste printer die ik heb gehad in 30 jaar.

RJBZ 21-04-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MX870

Prima printer. Deze gekocht voor het o.a. dubbelzijdig scannen van documenten.
Canon navigator werkte eerst niet. Na het verwijderen van de directory van een oude all in one printer
(C:\Windows\twain_32\xxxxx) werkte het programma wel.

Rickaqzw 02-04-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MX870

Prachtige all-in-one. Makkelijk te installeren (wel met handleiding erbij) en makkelijk te bedienen. Werkt thuis vanaf 2 laptops, desktop en netbook. Allemaal draadloos!
De prijs is erg laag voor hetgeen de printer biedt.

guus75 09-03-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MX870

nu al enige tijd in gebruik en nog steeds supertevreden. Ik print, scan en copieer ermee. Hij is nu bij een bekende kantoor groothandel in de aanbieding voor 99 euro ex. Ik gebruik nu ook al enige tijd met succes niet originele cartridges en ben ook daarover tevreden (heb er wel een aantal moeten ruilen omdat bepaalde merken niet werken)

Poefpoef 06-03-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MX870

Afdrukkwaliteit is goed, even goed als mijn oude Pixma. Printer is wel een stuk trager. Jammer, maar voor het bulkwerk gebruik ik een Laserprinter.

Printer is aangeschaft vanwege de Automatische Documentinvoer (ADF). Jammer genoeg werkt deze bij mij niet goed. Net als op kantoor (te) veel bezig met het verwijderen van vastgelopen A4-tjes. Gebruik de ADF daarom niet meer.

Ik ben niet ontevreden, maar de MX870 is niet wat ik ervan verwacht had.

pbl 02-03-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MX870

Deze printer is een uitstekende keus gebleken. Mooie afdrukken: draadloos printen vanaf meerdere computers; eenvoudige installatie; scannen naar mail; dubbelzijdig printen; Ik ben zeer onder de indruk van de goed werkende mogelijkheden. Beduidend beter dan mijn HP 3210, die ook nog eens 2x zo duur was.

Ariella 24-02-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MX870

Mijn eerdereopm. is tercht gekomen bij de vraag van Willy6. Maar mijn opmerking was bedoeld n.a.v. de slechte kritieken van smartie 71.
Ik heb al geruime tijd deze multi-printer en bevalt uitstekend. Daarvoor een Epson en dat was een ramp.
Ik gebruik voor dubblezijdig afdrukken 90 grams papier in de achterlade. Voor normale afdrukken 80 grams a.d. voorzijde. Klueren photos zijn ook prima.
Over de kaliteit van het printwerk ben ik tevreden. Over het inktgebruik ook.
Op een gegeven moment krijg je een signaal dat je inktpatroon opraakt. Het duurt daarna nog echt wel lang (ng veel printwerk) voordat hij echt leeg is.
Ik gebruik vervangende inktcatridges van de inkclub uit Zweden. Nu recent is m.i. die Inkclub naar een andere leverancier overgestapt.De kwaliteit van de cartridges is slechter dan van de 1e leverancier.
Om de cartridges zit nu niet mee die oranje "beugel" die je moet verwijderen en ook niet meer in een kartonnen doosje.
Het komt nu uit een plastic zakje zonder enige verdere bescherming. Het is me nu een enkele keer gebeurt dat de printkop schuin cq bijna los erop zit. Ik heb daar een klacht over ingegediend maar nog geen bevredigend antwoord van deze zweedse mij. ontvangen. Ben nu bezig ze zelf rechtstreeks uit China te importeren. In de USA betaald men ca. de helft voor vervangende de cartidges alleen niet iedereeen levert naar Europa.

smartie71 07-02-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MX870

Printer gekocht vanwege de lovende beoordelingen op kieskeurig, maar spijt als haren op mijn kop.

Draadloos printen lukt niet vanaf de vaste PC via de wifi, moet via USB. Ook vanaf de laptoppen vaak problemen. Software verschillende keren geïnstalleerd, maar het enige wat het oplevert is een hoop frustratie.

Voor deze digbeet is dit apparaat niet plug en play genoeg. Dit was echt de laatste keer dat er een Canon bij mij in huis komt.

j.j. van leeuwen 31-12-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MX870

ik heb al drie canon printers gehad en steeds problemnen met de kleur geel (van 123inkt) kan toch geen toeval zijn, zelfs een keer een nieuwe (in de garantie periode) gekregen. Denk toch dat er een aantal keren "een foute" cartridge tussen heeft gezeten, kleuren werder omdat geel ontbrak paars van kleur. Zowel 123 inkt, als het reparatiecentrum in Ossendrecht wist niet hoe het kon. Gebruik nu canon geel origineel en geen problemen meer. Er zit wel verschil in met imitatieinkt.

rfbonte 30-12-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MX870

5 keer een 10 krijgt deze printer van mij.
Het enige dat hij niet kan is CD/DVD bedrukken, maar dat is volgens mij ook het enige negatieve dat ik kan bedenken.

Ik heb deze printer inmiddels 9 maanden en nooit problemen. O ja, met de inkt van 123inkt.nl en zojuist las ik dat daar meer mensen problemen mee hebben, dus ga ik zo ook maar eens mailen.

Hiervoor heb ik met veel plezier een MP750 gebruikt. Net binnen de garantie begon deze wat slechter te printen (ik vermoed doordat de printer in een kast stond en de inkt te warm werd), en via het service centrum (ECB in Roosendaal) is daar toen een nieuwe printkop ingezet, dus over de service heb ik niet te klagen. Daarna heb ik de MP750 nog vele jaren gebruikt, al werd met name de kleuren print kwaliteit op het einde voor fotos te slecht. Toen de MP750 (door eigen toedoen), niet meer te gebruiken was, ben ik zorgvuldig naar een nieuwe printer gaan kijken.
Misschien met vooroordelen, maar ik ben toch weer bij een Canon multifunctional uitgekomen en heb geen moment spijt.

Sommige reviewers noemen het stevige formaat, maar ik denk dat deze MPF zo nog altijd veel compacter is dan een losse duplex printer en duplex scanner. O ja, en een FAX, maar die gebruik ik niet (net zoals ik geen DVDtjes meer print)

Deze canon is mooi glad, geen uitstekende delen en papier (50? vel) dat mooi onder in een lade zit.
Als je gaat printen gaat de klep in de voorkant van zelf open (zelf weer dicht doen).

Afdruk kwaliteit is uitstekend. Ik print vrij veel papier, bijna geen foto's.
Wel recent een tshirt transfer, en dat ging ook prima.

Een maand of wat heb ik ook heel veel gescand (honderden A4).
De dubbelzijdige sheetfeeder is één van de factoren geweest waarvoor ik voor deze MX870 gekozen heb.
In combinatie met goede software (kijk zeker ook naar de advanced settings) en scannen via de knop op de voorkant was dit vele scannen goed te doen.

Ik gebruik de printer draadloos, hij ondersteunt WPA2.

rjw brouwer 25-12-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MX870

Ik heb reeds vrij snel na de aankoop van deze printer een review ingestuurd. Na ca. 8 maanden gebruik is het tijd voor een update hiervan. Ik ben alleen maar meer enthousiast geworden over alle aspecten van deze printer. Inmiddels kan ik zeggen dat ook de duurzaamheid met een '10' gewaardeerd kan worden. De printer wordt louter draadloos gebruikt door een desktop en een 3-tal laptops. Dit gaat foutloos. De printer start zichzelf op, waarvandaan uit huis je dan ook print. Verder is de sheetfeeder ideaal voor kopieren en ook voor scannen. Het paperless office is hiermee voor mij realiteit geworden. Ik heb in het begin nog wat geexperimenteerd met inktpatronen van het huismerk van 123inkt. Dit was een drama, werden niet herkend enz... . Ook de helpdesk van deze firma was niet in staat e.e.a. aan de praat te krijgen. Ben daarom terug bij de Canon-inktpatronen. Dit werkt prima, maar kost wel wat. Ik ben dus blij dat de printer gebruik maakt van 5 aparte kleurpatronen. Dit houdt de uitgaven op inktpatronen nog een beetje in de hand.
Wat mij betreft dus een aanrader om te kopen!

perry vink 09-12-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MX870

Volgens de consumentenbond een hele goede all-in-one. Ook op kieskeurig kwam deze heel goed uit de comments. Op vrijdag 's middags 15.00 besteld en zaterdag om 11.00 reeds aangeboden!, ondanks sneeuw en sinterklaas drukte! (cameranu.nl)
Printer voldoet aan alle verwachtingen en is goed te installeren (voor een digibeet als ik) dmv de duidelijke beschrijving. Scan programma is stukken beter en duidelijker dan op mijn vorige printer (Lexmark 4875). Door de WIFI ook direct op de laptop gezet en het werkt perfect.
Duurzaamheid is uiteraard nog onbekend, maar door de goede prijs is deze printer zeker een aanrader.

ewout114 23-11-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MX870

Prima apparaat. Uitstekende tekst afdrukken, zeer mooie foto afdrukken, probleemloze installatie, alles werkt prima. Lijkt ook niet zeer veel inkt te gebruiken, ik had hiervoor een Epson PX 800FW, daarmee niets dan ellende en slechte service. Wat een verademing is deze Canon. Kortom, koop Canon en vergeet Epson.

JK for you 24-10-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MX870

Na het lezen van reviews op Kieskeurig over gegaan tot aanschaf! Wat een geweldige ervaring na mijn HP 1600 laserjet. Ik was even vergeten hoe het was om weer duidelijke prints uit m'n apparaat te krijgen.

De installatie werkte vlotjes en zonder problemen. Een enorm voordeel ten opzichte van bijvoorbeeld HP is dat Canon duidelijk minder aanwezig is en op de voorgrond wil functioneren. Deze Canon doet gewoon z'n werk als erom gevraagd wordt en anders niets.

Natuurlijk heb ik gekozen voor de draadloze netwerk installatie. Dit verliep zonder problemen. Een A technisch iemand als ondergetekende kon zelf de installatie ten uitvoer brengen.

Kwaliteit afdrukken verrassend goed en duidelijk. Fotoafdrukken ook van prima kwaliteit (Ik gebruik standaard wel het betere fotopapier, ik weet dus niet wat hij doet op een mindere kwaliteit). Kopietje draaien een fluitje van een cent en de kwaliteit hiervan is vrij goed te noemen. Het scannen is natuurlijk sterk afhankelijk van de gekozen instelling. Ik heb hier echter al wel een aantal verbluffend goede resultaten mee behaald. Faxen heb nog niet echt veel gebruikt. Alleen tijdens het instellen heb ik een aantal faxen verzonden, dit ging moeiteloos en kwamen in goede kwaliteit aan op het eindadres (dit is natuurlijk ook sterk afhankelijk van het faxapparaat aan de andere kant).

Al met al geen enkel moment spijt van de aankoop. Sterker nog ik kan deze printer iedereen aanraden. Heb zeer veel geprint en het inkverbruik valt mij enorm mee. Over de duurzaamheid kan ik natuurlijk nog weinig zeggen maar afgaande op mijn ervaring tot nu toe geef ik deze Canon ook hierin het voordeel van de twijfel.

Slablaadje 18-10-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MX870

Een mooi en deugdelijk apparaat met alle mogelijkheden die ik een een multifunction zoek. Belangrijk voor mij is de dubbelzijdig printen en scannen functie die dit apparaat heeft. Eenmaal in huis was het apparaat makkelijk aan te sluiten en binnen een paar minuten in gebruik. Zowel printen als foto's afdrukken geeft zeer goede resultaten. De gescheiden invoer voor fotopapier is ook erg handig. Lastig vindt ik het scannen naar PC. Het zou mogelijk moeten zijn om vanaf de scanner via één druk op de knop naar een PC te scannen maar het lukt mijn niet om dat werkend te krijgen. Ik heb de printer gekocht bij Digideals. Ik had het apparaat in 2 dagen in huis.

AlWil 25-08-2010

---------- update review 25-08-2010 ----------
Als toevoeging: als je MX870 wired (LAN) is aangesloten op de router en je gaat wireless naar je router toe dan zal de installatiesoftware de MX870 niet vinden. Als je nu tijdens de installatie de pc/laptop even wired aansluit op de router dan ziet de software de MX870 wel. Na installatie kan je dan wireless de MX870 benaderen.

Helaas niet gedocumenteerd, dus dat kostte enkele uren voordat ik hier achter kwam.
Verder is de applicatie om de scanner te bedienen erg intuitief, daarom toch weer een 9 voor gebruiksgemak.

---------- oude review 24-08-2010 ----------
Erg fraaie AllInOne. Installatie ging probleemloos (Wired LAN) en scannen met de bijgeleverde applicatie ging vlekkeloos. Wat een verademing na de vele vruchteloze pogingen om HP Solution Center weer te laten communiceren met mijn HP2575 AllInOne.

Prints zien er goed uit en de printer maakt erg weinig geluid. Ben wel benieuwd hoe lang de cartridges meegaan.

hans0110 22-08-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MX870

Mooie compacte 4 in 1 (printen,kopiëren,scannen en faxen). Ik heb deze machine nu een paar maanden en ben zeer tevreden over de veelzijdigheid en het gebruiksgemak door een mooi kleurenscherm. De reden waarom ik voor deze machine heb gekozen is omdat ik ook veel thuis werk en vaak wat documenten moet kopiëren of scannen. De draadloze verbinding opzetten is een fluitje van een cent. Fijn dat er geschieden cartridges in zitten, met een aparte pigment cartridge voor alleen de tekst. De MX870 kan dubbelzijdig printen, maar ook kopiëren. Aan de voorkant zit een slot voor geheugenkaarten en een pictbridge poort om rechtstreeks te scannen naar een USB stick. Al met al zeer tevreden met dit mooie apparaat!

deangelo 11-08-2010

Goedendag,

mede door de reviews, en het antwoord op mijn vraag, deze printer aangeschaft.
Op dinsdag 10-08-10 geleverd gekregen en meteen aan de slag: wat me meteen opviel is de degelijkheid van het apparaat.
De instructie gevolgd, en binnen een half uurtje printer aangesloten op mijn draadloos netwerk. Dit ging perfect(router sleutel nodig).
Daarna software geinstaleerd, zonder problemen. Binnen drie kwartier de eerste print eruit. Aangezien ik een leek ben op printer gebied(heb er ooit eentje gehad, een jaartje of 7 geleden), ben ik erg content met de wijze van installeren. Ook maar even kopie gemaakt, scan en deze via mail verstuurd(faxmail of iets). Alles via het softwarepakket van de printer.

De eerste indrukken zijn erg goed. betrouwbaarheid natuurlijk nog niet, maar printen gaat vlot, duidelijke omschrijving, goed manier van installeren en een super mooi apparaat.
Mede door de reviews hier ben ik tot aankoop over gegaan, mijn dank daarvoor.
Heb de printer bij de goedkoopste aangeschaft: een dag later in huis, super snel dus.
Resumé:
ziet er goed uit(degelijk), werkt feilloos in draadloos systeem. Goede instelmogelijkhden(qua kleur etc.) goede handleiding. mooie prints, kopie's, makkelijke papierinvoer(weggewerkt in printer).
De kwaliteit is voor mij goed genoeg, maar ben natuurlijk maar een leek, maar misschien is dit toch handig voor mensen zoals ik.
Ik ben er in ieders geval heel blij mee!

gr Peter-Paul

marijn82 04-07-2010

Sind kort gekocht.
Reden van aankoop was niet de kwaliteit van het scannen of printen, maar het gemak. Het automatisch dubbelzijdig printen is namelijk erg gemakkelijk niet alleen omdat je niet handmatig hoeft om te keren, maar dat je standaard alles dubbelzijdig print dus je hebt gewoon altijd minder papier rondslingeren.
Ook de wifi is gemak geen kabels nodig behalve een stekker. De uitvoer klep gaat zelfs automatisch open zodat je ook geen in elkaar gekreukeld printje krijgt omdat je vergeten was de printer open te klappen. Verder kan je er enorme hoeveelheid papier in steken zodat je ook niet vaak een papier is op melding krijgt. Het lcd scherm leek mij vrij overbodig, maar omdat je wifi gebruikt en je printer niet direct aan je pc hangt is het erg makkelijk om via het lcd schermpje de printer in het begin in te stellen. En ook voor als je netwerk weer eens veranderd, het alternatief is namelijk je laptop/pc opnieuw via usb aan te sluiten etc.
Enige nadeel dat ik tot nu toe gezien heb is dat er een fax op zit waar ik eigenlijk niks aan heb. Waarom faxen als je ook gelijk kan scannen/mailen? :S En hij is beetje langzaam.

Delfterik 01-06-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MX870

Ik had de volgende wensen:
1. Draadloos, want de printer moet in de woonkamer, uit het zicht, in een kast worden gezet. En ik werk met een laptop via een draadloos netwerk.
2. Dubbelzijdig scannen, printen en kopiëren.
3. Een sheetfeeder, niets is zo irritant dan blaadje voor blaadje moeten neerleggen...
4. Niet al te groot, zo groot is de kast nou ook weer niet ;-)

Na wat vertraging de printer ontvangen. Het instellen van het draadloze netwerk is via het menu gemakkelijk te doen. Het enige listigheidje is: de printer kan het niet aan als de draadloze router een gemixed B/G/N protocol gebruikt. Toen ik instelde op alleen het G-protocol, was de verbinding er direct.

Printkwaliteit is mooi, beter dan mijn (goedkope) HP-all-in-one. Maar dat mag ook wel voor de meerprijs van deze Canon.

Duurzaamheid: dat is nog afwachten.

Ron Brouwer 03-04-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MX870

Mijn Canon Pixma ip4000 was helaas kapot gegaan in februari. Op zoek dus naar een opvolger. Deze diende te voldoen aan meer eisen:
1. moet kunnen scannen
2. moet kunnen kopieren
3. moet een sheetfeeder hebben t.b.v. 1. en 2. .
4. moet gelijke kwaliteit foto's kunnen printen als op dit vlak fantastische ip4000.
5. zou bij voorkeur meer duurzaam moeten zijn als de ip4000, die (al) na 4 jaar de geest gegeven heeft.
Eerst mijn zinnen gezet op de mp640, maar toen ik las dat er een mx870 aan kwam (met de door mij extra geeiste sheetfeeder) heb ik hem vanaf papier besteld. Gisteren is ie binnen gekomen en de eerste indrukken zijn positief. De draadloze installatie met de Experia-router was een fluitje van een cent. Vervolgens draadloos een desktop met Windows XP, een laptop met Windows 7, een laptop met Windows XP en een laptop met Windows Vista aangesloten. Simpel en het werkt allemaal perfect.
Het scannen met de sheetfeeder werkt goed. Meerdere pagina's worden naar een eerder geselecteerde laptop (keuzemenu printer) gestuurd. De kwaliteit is goed te noemen. Printen gaat draadloos prima en de kwaliteit is als bij de ip4000 goed tot zeer goed. Bediening doe ik tot op heden zonder het napluizen van de handleiding. Het menu blijkt voldoende logisch om e.e.a. 'op de tast' goed te doen. Voor de speciale functies zal ik binnenkort de handleiding gaan lezen. Het is wel een bakbeest, deze multifunctional. Met de papierlader aan de achterkant geopend heb je ca. 52 cm diepte nodig. De hoogte zal minimaal 40 cm bedragen. Om het compleet te maken, de breedte bedraagt 50cm.
Deze review zal nog best een update verdienen na de eerste weken of maanden gebruik, maar omdat de MX870 nog zo nieuw is leek het mij aardig om alvast de eerste ervaringen te delen. Eerste ervaringen dus top zoals ik van Canon gewend ben, en een aanrader.